Ett landskap av silver och guld

Vaknade 7.30 av att mobilen ringde, det var Julia och jag missade alltså halv åtta-bussen. Bussen till Ragvaldsträsk går 8.20 från stan, så jag cyklade som en tok för att hinna med bussen som går på andra sidan älven. Som tur var hann jag, och så käkade jag och Julia frukost där vid nio. Hon har en hund på "lån" en riktig pärla! Jag gosade med han, Max, och Inka jättelänge. Hehe.
Där vi tio gick jag hur som helst ut och hämtade Dunder, som vanligt var han tjurig och ville inte med in. När man väl får honom att gå gäller det att inte stanna.
I skogen var det mesta fruset och grusvägen till ängarna kändes väldigt stum. Så det blev mkt skritt. Men det var mysigt, det var jättevackert ute med solskenet och frosten.
Måste väl ha varit ute i två timmar iaf.

Jag följde Julia till veterinären med Max, som typ aldrig fått sina klor klippta, och de var verkligen jättelånga! Han fick lite sömnmedel och däckade i väntrummet. Lite obehagligt, såg ut som han dött typ! Det blödde en hel del av klorna eftersom de behövdes klippas ner ordentligt! Stackars Max=/ Men nu är det gjort iaf!
Och vi hade en nedfrusen vovve med i bilen, som skulle begravas.. Huvva!

Nä, nu blir det nog att äta nån mat och sen kanske ut med hundarna. Hörs senare!


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: