Back to school

Bea ringde just när jag tänkte gå ut till bussen, klockan var halv åtta och Raffen var utanför hagen. När jag väl kom dit på moppen såg jag honom, men bara två meter utanför stängslet. Jippie. Men jag slappade hos Bea en halvtimme så det var ändå lugnt. Vi såg på Madicken. Inte har jag tänkt på Madicken som en ljugande liten flicka som trotsar sina föräldrar förut. Men hon slängde faktiskt sina böcker och sina skor i sjön och skyllde på "Rickard".
Sen såg vi Byggare Bob oxå. Bea påpekade att man måste vara rätt populär om man har en stad uppkallad efter en. Bobpeking lr vad det nu var.
Som ni kanske förstår så såg vi på tv med Tuva-Li.

Nu är det lunch, men innan så hade vi engelska, och vi jobbade med engelskspråkiga författare. Jag vet inte, jag tyckte det var rätt intressant. Jag är ju ganska så mkt av en läslus (även om jag på senare tid, typ två veckor, mest sett på film).

Någon gång ska jag skriva en bok.

Jag vet redan vad den ska handla om, och vad den ska heta. Resten är bara värdsliga detaljer.

Kanske hittar jag någon annan handling och en annan titel senare, men just den berättelse som jag har i tankarna nu är av speciell betydelse. I can relate to it.



Imorse såg jag Into The Blue, eller en del av den iaf, och den är ganska spännande. Lite som Fool's Gold som jag såg för kanske en vecka sen, men lite mer allvarlig. Jag gillar den hur som helst.
När vi slutat svenskan ska jag förbi stallet, och kolla hur det är med Raffen. Vi måste nog hämta en höbal ikv, men som tur är så får vi låna transport från gubben i Bodan, och han lastar oxå på balen. Tur. Annars kanske det blir svårt att övertala pappa att följa med.


Nåja, efter att ha skrivit ett sånt här långt och seriöst inlägg (hehe?) så ska jag chilla lite. Och kanske skriva ett inlägg till.
Eller börja med min bok?


Anna

Wow, ovanligt långt inlägg :P

Datum: 2008-09-18 Tid: 14:00:55
Bloggadress: http://dagboken.tracback.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: