Juliette & The Licks - Sticky Honey

Dag 3 - Mina föräldrar

Jag börjar med min mamma, som är lik mig på många sätt. Vi gillar att dricka te, helst med en bra bok vid matbordet på en söndagsförmiddag. Gå på promenader och njuta av solskenet i ett skoterspår med Hedda springandes lös.
Hon är hur snäll som helst, men får ibland stressryck och blir helt omöjlig! Kommer in och stressar upp alla och får hela familjen förbannad, men hon ber alltid om förlåtelse och kommer och kramar oss innan vi ens fått en chans att lugna ner oss! Man kan inte vara arg länge på henne, faktiskt. Och oftast har hon anledning att bli arg, men inte alltid!

Min pappa och jag har oxå vissa likheter. Vi går runt och tänker intensivt på nya spännande saker, och har svårt att prata om nåt annat än just det. Fast han är extrem. Har han köpt en ny båt så kretsar allt runt den, bygger han om i huset finns bara detta. Men han är bra på att få saker att hända, och ställer sig alltid och lagar mat åt hela familjen trots att vi knappt hinner äta tillsammans, lånar ut bilen, hämtar oss, går ut med Hedda... Listan kan göras lång.
Att se honom ligga och mysa/sova brevid Hedda på golvet om kvällarna är standard!




Anna

Nåå :)

Datum: 2011-02-05 Tid: 01:14:29
Bloggadress: http://stump-o-matic.blogspot.com

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: