En dag för mina nya promenadskor

Det har varit en riktig promenad-dag. Frisör-ettorna och frisör-tvåorna (vi alltså) gick från skolan (hedensbyn) till Vitberget. Nej, ändå upp till Boda Borg, nej, in i skogen långt bortom Boda Borg! Där roade vi oss med team-lekar på olika skogsbanor. Rätt kul och klurigt, men efter att ha varit ute hela dagen och sen gått in till stan dessutom så är jag rätt mör!
Pappa hämtade upp mig i stan, vi åkte och handlade, sen skjutsade han mig till skolan igen där jag hade lämnat moppen. Så det blev stallet sen, jag rensade ut i sadelkammaren och pysslade på. Cissi hjälpte mig att flytta in en foderlåda in i sadelkammaren, så i vinter när det är mörkt och läskigt slipper vi gå in i foderdelen av stallet (rätt mörkt och icke-roligt där inne). Perfekt! Dessutom hittade jag en massa täcken som kommer vara till användning i vinter.
Red på lilla Rufus i grimma och grmiskaft. Hon är faktiskt bättre att rida med det än träns, jag tror hon tycker det är skönt. Hann inte mkt, för sen kom Carro. Hon åkte buss till mig, och hoppade till och med av på rätt ställe!

Imorn far jag till stallet vid tolv, kl ett ska vi vara i Bergsbyn med hästarna.

Anna

Jag har inte en aning om hur "våra" ettor ser ut...

Datum: 2008-08-22 Tid: 23:50:44
Bloggadress: http://dagboken.trackback.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: