Hästdrömmar

Jag drömde att mamma sa att jag skulle få en häst. Det jag svarade var; Vadå för häst? Sen fortsatte jag; Vad ska då hända med Ruffa, hinner jag verkligen ha två hästar? Vad kostade den? Jag fortsatte tänka; Vad är det för häst dom har köpt, de fick den säkert inte ens kollad av veterinären, den har säkert nån skada. Vad har de nu gjort?! Osv.
Inte riktigt ett glädjetjut där.

Hursomhelst, det var bara en dröm. Jag kollar typ hästanonnser ganska ofta, man lär sig en del och jag vet ungefär vad jag vill ha för häst senare.
Just nu vill jag ha Ruffa. Hon var skitsöt igår, gick på som hon hade eld i baken men hon längtade bara efter Josse.

Jag längtar till i vinter, då man måste (haha, det här låter dumt) mocka, fylla mat och hö och sånt. Just nu träffar jag henne inte dagligen, utan bara ibland. Nån dag måste jag fara till stallet och måla om boxen oxå. Och jag och mamma måste prata med Katrin om det här med fodervärd.

- Haha!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: