I jumped across for you

Rätt så lång dag, men nu är jag äntligen hemma iaf! Jag och Dunder var ute och skrittade på de hårda vägarna som går runt sjön. Jag red inte runt hela sjön, antagligen, eftersom det är en lång rutt som tar nån timme, särskilt om man skrittar.

Om ni läste mitt förra inlägg så såg ni att jag var ganska på det klara med att det var en tråkig dag. Jag hade ganska rätt, men vi har fått ett nytt uppdrag på Konst&Stilhistorian. Jag ska ta reda på en stilikon från 30 och 40-talet och skriva om vad de hade på sig på den tiden. Hur modet såg ut alltså, och hur de påverkade modet.
Sen ska vi ha en liten "maskerad" där vi klär ut oss själva, en kompis, ett syskon eller en docka enligt det modet.
Och det modet jag skriver om är rätt coolt!

En annan sak som hände idag, på bussen till Ragvaldsträsk. Vi lyssnade på radion, typ p3 och sen hörde jag bandnamnet Strange Noise From The Garden! Skellefteåkändisar alltså, och en låt som de spelat in. Rätt kul att höra deras namn i radion! =)

"Det här är en ballerinagris, de är min specialitet!"
Sofie

Svar: Tack för din kommentar! :)

Jo, det känns ganska logiskt att filmen också ska heta 'det flygane slottet' på svenska :) Så et finns en bok? :) Spännande! Den måste jag läsa :)

Datum: 2008-11-05 Tid: 22:18:12
Bloggadress: http://havsengel.blogg.se/
Anna

Häftigt ;)

Datum: 2008-11-06 Tid: 14:01:44

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: