Men men va bra =)

Igår hade jag ridning, red Sixten.
De jag frågade om han sa "Åh, stackars dej" om att jag skulle rida han.
Så jag var förberedd på en tokhäst :P
För det första; han är smal som ett streck! Allvarligt, ett litet streck!
Och det andra; Han går fan som en lama! Han är überkänslig i munnen, man behöver bara ta i tyglarna så wisch! är huvudet uppe i 90 graders vinkel. Om inte mer!
Jag blev ganska irriterad, han trippade fram (på grund av flaggstångshalsen såklart) cch gick jättesakta.
Ida såg hur irriterad jag blev, och sa åt mig att ta det lugnt, fast lite mer ivävt svar.
När jag slutade ta hårt i tyglarna blev han hur fin som helst, fast halsen var kvar såklart ;)
Han var hur känslig som helst, och gjorde jättefina skänkelvikningar. Lr för att vara en ridskolehäst så gick det jättebra =) Jag har oftast svårt å få dom att gå bra.
Och traven var jätteskumpig, men red man lätt så var det skön, man red liksom djups i sadeln.
Och galoppen! Wie, säger jag bara.



Ja, det var väl allt. Och lite mer.
Idg ska jag till stallet, och rida Ruffa :D Saknar den tösen, jg var inte i stallet igår.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: