Den ultimata vårdagen

Jag slutade kvart i två idag, så jag gick till stallet efter skolan. Det var inte mkt folk, Birgitta kom efter ett tag, men hon ville inte följa med mig ut och rida. Så jag for ut själv, tänkte ta mig ända till raksträckan vid Bergsbyn. (Längs ske-hamnsleden)
Jag såg en massa vårtecken:
1. En tussilago! Den var liten och gul, och alldelens underbar!
2. En fjäril! Strax efter kom det en till, de var nog lite kära. De höll på att flyga upp i mitt ansikte, huvva!
3. En kille på inlines/skidor. Ruffa blev skraj.
4. En lång lurvig larv. Den tänkte korsa vägen.
5. Myror! De sprang runt så som myror brukar göra. Jag kunde se tre myrstackar.
6. Grässtrån stack upp i dikena.
7. Jag såg tre rådjur! Det var hur coolt som helst! Jag pratade för mig själv, eller kanske halvt till Ruffa: "Vad är det för nåt? Det ser ut som rådjur, men det kanske det inte är... Det kanske är getter. Eller renar. Fan! Det är rådjur! Det är fan rådjur!" Sen skrattade jag lite för mig själv.
8. Tranor och gäss.

image98


Det var den mysigaste ridturen på länge!

Anna

Så mysigt :)

Datum: 2008-04-25 Tid: 20:18:43
Bloggadress: http://dagboken.trackback.se
Helle

Kärlek! En tussis! :*

Datum: 2008-04-25 Tid: 21:53:13
Bloggadress: http://travgalen.blogg.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: