Changes

Jag ar varit i stallet från kl 14 till kl 21. Jag och Sara möttes där och red ut i ca 1h, 30 min. Det var rätt så kul. Bea kom in och mutade oss med fika på Tuvagården om vi städade upp resterna av en ensilageboll, för hon var rädd att det fanns råttor där. Jätterädd.
Det slutade med att vi flyttade alla vagnar och grejer, och ställde dit bord och krattade, klippte gräset... m.m. Vi fick alla ett riktigt städryck! Jag och Sara städade i sadelkammarn, i stallskåpet och lite överallt! Blev rätt bra.

Vi har oxå pratat om stallets framtid; Bea sa att de tänkte stänga för så att det bara är fyra boxar kvar (+ Barions förra box, som ska bli förvaringsställe för foderlådor och lite annat!). Det kommer alltså bara vara Dimma, Dyfra, Wilma, Ruffa och Josse kvar. Josse kommer inte att ha en box, och de ska allihop gå ute på lösdrift. Fast vi har boxarna ifall det blir kallt eller blött. Om alla hästar dessutom går på rundbal så kommer det inte bli så många givar.
Först var jag ledsen för att Ruffa inte skulle få hennes gamla box, som ligger lite avsides i stallet, men det kommer nog bli jättebra! Ganska skönt att vara så få i stallet, man får bättre koll på var ens grejer är, och det blir mysigare!

Mjo, jag är nöjd.

Anna

Aha, nice :)

Datum: 2008-06-17 Tid: 22:34:32
Bloggadress: http://dagboken.trackback.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: