Stalldag

Ja, då är Ruffa skodd. Tog 40 minuter tops, det lät -WRRRRR- och det blev samma gamla skor. Jaja, nu är hon ju verkad iaf. Eller rättare sagt, avhyvlad.
Sen blev jag upphämtad av Anna och vi for till stallet. Det andra stallet. Red Wambo idag, han var stark och lyssnade inte så mkt på vad jag ville. Jag måste nog bli lite tuffare. Och han snubblar ganska mkt, han har konstigt skor så han typ glider runt inne på banan. Och hans sadel!
Varning, borde det stå, varning för att bli steril.

Jag fick ett sms av Catti. "Om du vill får du en ny chans att rida Wilma på onsdag." Självklart tog jag på mig det utan att tänka så mkt. Och Linda skrev ett litet meddelande på tavlan. (Långtur - Imorgon - Kl 10 - Frivillig?, ungefär)
Så, två hästar att rida och jag kunde inte bestämma vilken jag ville rida på långtur. Så Birgitta var sådär smart och tyckte att jag skulle höra med Maria, Lindas mamma, om hon ville rida. Typ att jag rider Ruffa först, och hon Wilma, sen byter vi hästar på hemvägen.
Maria har ju ridit Wilma förr så.

Plus att jag hoppas att jag får börja rida Wilma lite då och då (A) Visst lät hennes sms ändå som att hon behövde lite hjälp..? Annars så läser jag mellan raderna! (A)

Nu ska jag se She' the Man.
Jag har inte gillat Amanda (Bynes?!) så mkt förr, men i den här rollen spelar hon så konstig och knäpp att man inte kan låta bli att gilla henne!

Jag ska skriva en lite hiss-och-diss senare. Jag har en diss på hjärnan. Jag känner riktigt för att dissa.
Later! /M.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: