Rafflande

Boda Borg var inplanerat idag, och jag trodde vi skulle dit direkt på morgonen. Men vi hade en flumlektion nån timme, och vi borstade ur frisyrerna ur långhårsdockorna och sånt..
Varken Carrow eller Mickis var på skolan (och det trodde jag nästan inte heller) och Therese skulle inte på Boda Borg, så jag sket i det oxå. Vi smet där vid kvart i elva tror jag.
Promenerade till stallet, och tog en ridtur på Raffen.

Vi for ganska långt, mot Storängesvägen som är mer mot Ursviken(?) typ, iaf hur fina vägar som helst! Riktiga galopp och trav-vägar som räcker flera kilometer. Så ni kan ju undra vad jag och Raffen roade oss med?
Världens snabbaste och längsta galopp. Inte så jättemkt kontroll där, han sträckte ut ordentligt, märkte hur han riktigt njöt! Svettig för första gången, och inte dåligt heller.
Jag tvättade av honom när vi kom hem. Den där tjocka padden är nog lite varm kan jag tänka mej=)

Vi ska äta pannkaka idag, och jag och pappa ska fika=) Vi har handlat speciellt för det!



Jag och Raffen på äventyr.

Helle

Haha, snygg bild ;D

Datum: 2008-09-25 Tid: 10:13:09
Bloggadress: http://travgalen.blogg.se/
Anna

Haha, typ harskutt ;)

Datum: 2008-09-25 Tid: 13:48:32

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: